Hey Peeps :) Welcome To Fatin Izzati's Blog. I hope my dreams come true ! | Don't forget to Follow me ok ^_^ >> TQ ♥~ILYSM~♥ +Follow | Dashboard

"Bila dalam dirimu ada rasa nak berubah ke arah kebaikan, maka teruskanlah niatmu itu tanpa lagi memikirkan apa masyarakat sekeliling akan kata tentang perubahan kamu.. Jika kamu terus fikirkan apa org akan kata padamu, ketahuilah bahawa syaitan sedang usaha memerangkap dirimu.. Dan sebaik-baik perubahan adalah demi Allah dan Islam.. Org-org beriman akan dengar dan taat bila mendengar hukum Allah.."



♥Tinggalkan Jejak Anda♥

Oh Belog >>> ENTRI PANAS!!! Blog2 mereka~~

Jom join bisnes saya :)

Nuffnang Ads

Sunday, November 20, 2011

"Kenapa Allah temu kan kita dengan orang yang salah?"

Kenapa "salah dulu baru betul"? ha! tu la tajuk entry sy kali ni..


WRONG!!!

Tentu la soalan macam ni keluar dari mulut orang yang sedang kecewa kan. Dengan konon2 nye arif pasal cinta [pada hal x penah b'cinta] Sy pun jawab la "sebab Allah nak bg kite kuat, kesalahan tu pengalaman yg akan buat diri kita lebih kuat dan sedia" Tapi betul la kan?

Ada beberapa sebab yg telah di kenal pasti:-

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar, masih ada rasa syukur kita pada ketentuan-NYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK, KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.


Segala yang di tentukan Allah tu ada hikmah di sebalik semua nya. Sekarang memang la kita nampak dia seorang sahaja sebab kita tengah sayang dia, tapi masa akan tunjuk kan ada orang lain yang boleh kita harapkan. Dan masa tu kita akan rasa bodoh nya sebab menangisi orang yang salah tu, kelakar pun ada gak kan... "semua nya ada hikmah nya"



 
COPYRIGHT @ Segala Yang Tercipta diatas Hak Milik Fatin Izzati Azman